Ethiek en compliance

Bij Lilly streven we ernaar het vertrouwen te verdienen en te behouden van de mensen die wij dienen door elke dag bij alles wat we doen ethisch en verantwoord te handelen. Wij stellen hoge normen aan onze producten, onze activiteiten en onze prestaties, en wij geven blijk van zorg en respect voor degenen die door ons werk worden geraakt.

Sinds onze oprichting, bijna 150 jaar geleden, hebben we onze bedrijfsactiviteiten benaderd met een diepgaand verantwoordelijkheidsgevoel tegenover al onze belanghebbenden. Onze acties zijn altijd al gebaseerd op de kernwaarden van ons bedrijf: integriteit, uitmuntendheid en respect voor mensen.

Om te laten zien dat we achter deze waarden staan, hebben we ons Ethics and compliance-programma ontwikkeld en blijven we dit aanpassen en verbeteren. Dit programma, dat is ontworpen om ethisch gedrag te stimuleren en een cultuur van integriteit te creëren, omvat toegewijde teams die wereldwijde programma's over anticorruptie, bio-ethiek- en privacy ondersteunen. Wij vragen van onze werknemers dat zij jaarlijks een training volgen over ethische bedrijfsvoering en wij beschikken over de nodige systemen die zijn ontworpen om overtredingen van wetten, voorschriften en bedrijfsbeleid op te sporen. Overal ter wereld waar wij actief zijn, streven we ernaar onze hoge normen voor onze producten, ons ethisch gedrag en onze prestaties te blijven handhaven.

Ons wereldwijde Ethics and compliance-programma ondersteunt dit streven en is ontworpen om te voldoen aan alle externe vereisten, waaronder codes die zijn uitgegeven door de International Federation of Pharmaceutical Manufacturers & Associations (Internationale Federatie van Farmaceutische Fabrikanten en Verenigingen (IFPMA)), de Pharmaceutical Research and Manufacturers of America (PhMRA), de European Federation of Pharmaceutical Industry Associations (Europese Federatie van Farmaceutische Bedrijven en Verenigingen (EFPIA)), De Gedragscode geneesmiddelenreclame (CGR) en de Code van Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG).

Lilly behoort voor het 5e jaar op rij tot “world’s most ethical companies” volgens www.ethisphere.com.

Link naar The 2021 World’s Most Ethical Companies ® Honoree List:

https://www.worldsmostethicalcompanies.com/honorees/?fwp_industry=pharmaceuticals

Lilly’s kernwaarden zijn integriteit, uitmuntendheid en respect voor elkaar. Dit blijft de basis vormen voor dit programma en is de leidraad bij alles wat we vandaag doen.

Communicatie

Op alle niveaus binnen de organisatie moedigen wij op actieve wijze open communicatie aan. Onze medewerkers begrijpen dat ze een verplichting hebben om zich uit te spreken als ze vragen of zorgen hebben omtrent potentiele schendingen of onethisch gedrag die schade zouden kunnen aanrichten aan Lilly en de mensen die we dienen. Van onze leidinggevenden wordt verwacht dat zij deze open communicatie ondersteunen en aanmoedigen. Medewerkers kunnen zorgen melden aan het management, de HR-afdeling, de Ethics and Compliance-afdeling en de juridische afdeling. De Lilly Ethics and Compliance Hotline is 24 uur per dag online of via e-mail beschikbaar voor medewerkers en het publiek wereldwijd, afhankelijk van de lokale wetgeving. Op de hotline-website vindt u ook actuele lokale telefoonnummers voor de meeste landen, indien beschikbaar. Indien nodig zijn er vertaalservices beschikbaar en kunnen meldingen anoniem worden gemaakt.

Meer informatie kunt u vinden op https://www.lilly.com/impact/operating-ethically-and-responsibly

Een schending op het vlak van de ethiek of zorg melden

Als u van mening bent dat we tijdens het zakendoen niet aan de voorschriften hebben voldaan of zelfs niet onze eigen waarden hanteren, kunt u ons dit laten weten door via deze website contact op te nemen met de Lilly Ethics and Compliance Hotline. Voor de meeste landen kunt u, indien beschikbaar, actuele lokale telefoonnummers vinden en krijgt u instructies voor het indienen van een melding in overeenstemming met de lokale procedures. U kunt ons ook rechtstreeks een e-mail sturen.